Akcie

Facebook: Rostoucí počet uživatelů kompenzuje nižší cenu reklamy (komentář analytika)

Výsledky (Investiční tipy) za 1Q20 vyprávějí podobný příběh jako výsledky Alphabetu, avšak s větším přiblížením, které detailně vyobrazilo spotřebitelské chování během koronakrize. Opět musíme říct, že i když to nebyla nijak úžasná čísla, trhu naštěstí stačila.

Tržby zpomalily růst na +17 % yoy a dosáhly 17,7 mld. USD, přičemž konsensus překročily jen o 400 mil. USD. Provozní marže sklouzla na 33,3 % (kons. 34,5 %) a samotný provozní zisk dokonce meziročně poklesl o 6 %, nebudeme-li brát v úvahu jednorázové pokuty ve srovnávaném 1Q19. Historický trend marže ukazuje graf níže. Čistý zisk na akcii ve výši 1,71 USD (-10 % yoy) však nakonec splnil konsensus. Kapitálové výdaje klesly mezikvartálně o 600 mil. USD zpátky k historickému průměru 3,5 mld. USD.

Nyní se pojďme podívat pod kapotu. Předpoklad této výsledkové sezóny byl takový, že lidé sedící doma budou sice více konzumovat reklamu na sociálních sítích, avšak společnosti budou zároveň osekávat své náklady na tuto reklamu. Přesně to se nakonec potvrdilo, jak ukazují grafy níže. Průměrný denní počet uživatelů (tzv. DAU) vzrostl o 11 % yoy (kons. +9 % yoy) a z grafu níže je vidět, že se tím konečně zlomila dlouhotrvající šňůra zpomalujícího růstu.

 

Na druhou stranu, průměrné tržby z jednoho uživatele (tzv. ARPU, graf níže) narostly jen o 8 % yoy, což urychlilo dlouhodobý trend klesající monetizace uživatelů.

 

Na posledním grafu můžeme vidět trendy v samotné zobrazované reklamě. Zatímco počet zobrazení rostl o 39 % yoy a opět tak zrychlil (Impressions, oranžová čára), tak cena, kterou společnosti platily za reklamu, poklesla o 16 % yoy (Price, modrá čára). Na jednu stranu tedy sociální izolace některé trendy zpomalila (klesající růst počtu uživatelů), jiné zase zrychlila (klesající cena reklamy na sociálních sítích).

Výhled na rok 2020 byl ve světle korony raději úplně stažen. Co si však budeme povídat, výhledy v podání FB byly vždy dost vágní (až na kapitálové výdaje) a člověk stejně musel číst mezi řádky. Nejdůležitější asi je, že v prvních 3 týdnech v dubnu management již pozoroval známky stabilizace, kdy příjmy z reklamy dosahovaly úrovně předešlého roku. Za pokles ceny reklamy prý můžou v podstatě jen poslední tři březnové týdny.

Stejně jako akcie Alphabetu, i akcie svým výkonem zaostávaly za ostatními technologickými giganty. To bude zřejmě hlavní důvod, proč po těchto nepřesvědčivých výsledcích skáčou nahoru o 8 %.

Zdroj: Patria.cz

Tagy

Související články

Mohlo by tě zajímat
Close
Back to top button
Close
Close