Akcie

Unilever: Hygienické návyky se v izolaci zhoršily

Trvalo to jenom několik týdnů, a základní hygienické návyky a rutina v péči o zevnějšek se začaly snižovat. Tvrdí to výrobce spotřebního zboží Unilever. Karanténní opatření zasáhla soubor jeho produktů vlasové péče v Číně a v Indii a nižší jsou také tržby v segmentu péče o pleť.

Čtvrtina produktů osobní péče – jako jsou prostředky péče o vlasy a účes, produkty péče o plet a deodoranty, mají spojitost s přípravou do zaměstnání nebo školy. Do ní teď žáci na řadě míst světa kvůli koronavirovým prázdninám nechodí a lidé v rámci karanténních opatření pracují z domova. Klesla tudíž poptávka po produktech jako žiletky, šampony nebo deodoranty, říká finanční ředitel Unilveru Graham Pitkethly. Změna spotřebního chování bude podle něj trvat i poté, co omezení volného pohybu skončí.

A byznys se tomu přizpůsobuje. Lidé se podle generálního ředitele Alana Jopeho „holí méně“, přesun k nákupům přes internet ale podpoří internetové značky jako Dollar Shave Club ze stáje Unileveru.

„Skoro určitě se přesouváme do období nízkého hospodářského růstu a budeme se tomu přizpůsobovat tím, že v našem portfoliu upřednostníme produkty s dobrou kvalitou za rozumné peníze,“ uvedl podle listu FT. Kromě toho je podle něj zřejmé, že se zvýšil zájem lidí o čistotu v domácnosti. A pokud jde o posun ke konzumaci internetových médií a k online nakupování, ten podle Jopeho již zůstane.

Prodeje prostředků pro úklid domácnosti, jako jsou výrobky Cif nebo Domestos, vystřelily nahoru a jejich odbyt během prvního čtvrtletí rostl dvouciferně. Firma také rozšířila výrobu dezinfekčních prostředků na ruce. Ty byly dosud jenom malou součástí byznysu, hydroalkoholický gel teď ale Unilever vyrábí ve 30 provozech po celém světě.

Základní tržby celé skupiny ale meziročně stagnovaly, zatímco před rokem rostly o 3,1 %. Tržby z prodeje přes internet se zvedly o 36 % a v USA se skoro zdvojnásobily. Odstávky firem a uzavírky restaurací si ale vybraly daň v byznysu služeb v potravinářství, který obsluhuje restaurace, a ve zmrzlinové divizi. Do portfolia Unileveru patří kromě mýdel Dove nebo produktů vlasové péče Toni & Guy také zmrzliny Ben & Jerry´s.

Firma sice vyplatí průběžnou dividendu, prognózu ročních tržeb ale dnes schovala zpátky do šuplíku a varovala, že v tomto čtvrtletí by se výkonnost mohla ještě zhoršit s tím, jak si zvyká na svět, ve kterém se více spotřebovává doma.

Konkurenční švýcarské zveřejní kvartální čísla v pátek. Prognózu pro rok 2020 tento týden stáhlo i francouzské , to ale reportovalo vyšší kvartální tržby. Americký minulý týden reportoval největší nárůst kvartálních tržeb za posledních několik desítek let.

Akcie britsko-nizozemského Unileveru se v úvodu dnešního obchodování propadly až o více než 5 %, ztráty ale na burze v Amsterodamu během dne dokázaly z větší části stáhnout, naposledy na -1,6 %.

Zdroje: FT, Reuters

Zdroj: Patria.cz

Líbil se vám článek - podpořte náš web drobným příspěvkem - klikněte níže na DONATE

Související články

Back to top button