Internetové prodeje Adidasu nestíhají (komentář k výsledkům)
Tradiční výrobce tenisek a sportovního oblečení (Investiční tipy) v prvním čtvrtletí 2020 zaknihoval tržby ve výši 4,8 mld. EUR, což značí meziročně 20% pokles, který ale souhlasí s predikcemi trhu.
Může za to samozřejmě katastrofální situace, ve které se ocitl globální kamenný prodej. Tržby z internetových prodejů to nedokázaly zcela kompenzovat, i když jejich růst o 35 % meziročně (v březnu dokonce +55 % meziročně) je velice povzbuzující. Hrubá marže se kvůli mixu špatných čínských prodejů, měnových pohybů a zrušených objednávek propadla o 4,2 p.b. yoy na 49,3 % při konsensu 50,6 %. Efekt provozní páky pak znásobil dopad na samotný provozní zisk, který se sesypal o 95 % yoy na směšných 65 mil. EUR při trhem predikovaných 220 mil. EUR. Zásoby narostly o 35 % yoy, na rozvaze jsou v této chvíli 2 mld. EUR v hotovosti.
Výhled pro další kvartál vychází ze třech faktů: březnový 55% meziroční růst online tržeb; výrazné dubnové zotavení tržeb v Číně; 70 % všech kamenných prodejen ve světě je stále zavřených. Proto management předpokládá až 40% meziroční pokles tržeb a dokonce provozní ztrátu. Tyto odhady jsou hluboce pod konsensem trhu, který počítá s meziročně 20% poklesem tržeb a provozním ziskem 360 mil. EUR. Společnost zároveň neposkytla výhled na celý kalendářní rok. Dividenda na rok 2020 byla zrušena již v polovině dubna jako podmínka státem garantované půjčky.
Akcie rostou o 1,5 %.
Foto: .com
Zdroj: Patria.cz