Akcie

Komentář analytika: Google Cloud si drží tempo růstu, reklama zpomaluje

Hned na úvod musíme říct, že výsledky nejsou zas tak úžasné, jak by napovídala nadšená tržní reakce. Tržby narostly o 13 % yoy (+15 % ex-fx) na 41,2 mld. USD a v podstatě se shodovaly s konsensem trhu.

Poplatky pro partnerské weby a distribuční zařízení udávané metrikou traffic acquisition costs se zvedly jen o 9 % yoy na 7,45 mld. USD (konsensus 7,51 mld. USD) a jako podíl na tržbách z reklamy se tedy drží na 22 %. Provozní zisk se zvedl meziročně o 20 %, avšak nebudeme-li počítat pokuty, které zatížily srovnávaný 1Q19, tak provozní zisk klesl o 5 % yoy. Provozní marže tím pokračuje v klesajícím trendu (viz graf). Čistý zisk na akcii a jeho 4% yoy růst na 9,87 USD bohužel na dosažení konsensu nestačil a minul jej až o 80 centů.

Nyní se podíváme na tržby dle jednotlivých divizí. Vlastní weby Alphabet vygenerovaly na tržbách z reklamy o 12 % více než v předešlém roce (vyhledávač +9 % yoy a YouTube až +33 % yoy). Partnerské weby se bohužel dost flákaly a jejich 4% yoy růst tržeb nikoho ze židle nezvedne. Divize Google Other (aplikace Google Play, hardware Google Nest, atd) si v tržbách polepšila o 22 % yoy na 4,4 mld. USD, což je slušný výsledek, avšak pořád se jedná o ztrátovou část Alphabet. Na závěr je tady současný miláček investorů, cloudový byznys. Ten zvedl svoje tržby meziročně o 52 % yoy, stejně jako v předešlém kvartálu. To je asi hlavní důvod euforie na akciích, a tedy, že klienti kvůli koronakrizy neutlumili své výdaje na cloud.

Publikovaná čísla musíme samozřejmě pozorovat i ve světle dočasné sociální izolace světové populace. Dle CFO společnosti Ruth Porat byly sice uživatelé v používání vyhledávače aktivnější, avšak zároveň vyhledávali méně komerčních produktů a klienti navíc snižovali výdaje na marketing. Důkazem tohoto se zdá být právě pomalý růst tržeb partnerských webů (+4 % yoy) a také vyhledávače (+9 % yoy). To, že lidé sedící doma víc sledují YouTube dokazuje akcelerace jeho tržeb (+31 % yoy ve 4Q19, nyní +33 % yoy), avšak ve srovnání s vyhledávačem je YouTube jen malá ryba. Další kvartál by na tom měl být dle Porat ještě hůř, jelikož většina karanténních opatření přišla až v březnu. Dále dodala, že koncem března klesly tržby z reklamy o cca 15 % yoy. V rámci úsporných opatření chce Alphabet výrazně omezit nábor nových zaměstnanců (pozorovatelné již v těchto výsledcích) a zastropovat režijní náklady.

Akcie Alphabet se ode dna neodrazily tak dobře jako zbytek technologických gigantů. Možná i proto dnes po nepřesvědčivých výsledcích skáčou nahoru o více než 7 %.

Zdroj: Patria.cz

Tagy

Související články

Back to top button
Close
Close