Komentář: Disney publikuje smíšená čísla kvůli dvojímu efektu korony
Nekorunovaný král zábavního průmyslu zvedl svoje tržby meziročně o 20 % na 18 mld. USD a dostal se tím lehce nad konsensus trhu. Růst tržeb je výsledkem akvizice studií Twenty-First Century Fox a skvělého výsledku streamovacích platforem, nicméně tyto pozitivní efekty se níže ve výsledovce rozplynuly.
Provozní zisk spadl o 40 % yoy na 2,4 mld. USD (kons. 2,5 mld. USD) a čistý zisk na akcii se propadl o 60 % yoy na 0,6 USD, čímž podstřelil predikce až o 25 centů. Budeme-li počítat i jednorázové položky, čistý zisk na akcii se v podstatě odpařil a zůstalo z něj pouhých 25 centů (-90 % yoy). Dobré je, že volný cashflow sice klesl o 30 % yoy, avšak při hodnotě 1,9 mld. USD zůstal v černých číslech.
Zjednodušeně se dá samozřejmě říct, že za špatná čísla může korona. Nebyli bychom to však my, abychom se v tom trochu víc nepošťourali. Za převážnou část zmizelého provozního zisku jsou samo sebou zodpovědně zavřené zábavní parky. Jen dva týdny uzávěrky v USA vyšly Disney na polovinu z 1 mld. USD poklesu provozního zisku této divize (-60 % yoy). Rychlost a bezpečnost jsou nyní prioritou a proto bude společnost v Šanghaji příští týden otvírat zábavný park v testovacím provozu (omezený počet návštěvníků, rozestupy, dezinfekce, neboli tak, jak to známe již u nás). Filmová studia si vzhledem k zavřeným kinem vlastně vedla překvapivě dobře, avšak vděčí za to i konsolidaci Twenty-First Century Fox, díky níž klesl provozní zisk divize jen o necelých 10 % yoy. Společnost se aspoň pokusila využít svých nových distribučních kanálů, aby k divákům své nové filmy nějak dostala.
Čímž se plynule dostáváme k tomu pravému ořechovému těchto výsledků, a tedy divizi DTC zahrnující stramingové platformy Disney+, ESPN+ a Hulu. Její tržby se zvedly o 3 mld. USD na nynějších 4,1 mld. USD (část růstu jde na vrub konsolidaci celého Hulu) a počet předplatitelů z 27,4 mil. až na 73,5 mil.! Disney+ hlásí až 33,5 mil. předplatitelů, přičemž v předešlém kvartálu to bylo jen 26,5 mil. a poslední čísla k 4. květnu hlásí management dokonce 54,5 mil.! má sice se svými 180 mil. pořád slušný náskok ale Disney+ chce očividně tuto mezeru velice rychle uzavřít. Lákadlem je kromě široké videotéky (a karantény) i nízká cena – tržby z jednoho uživatele jsou s hodnotou 5,6 USD proti Netflixu sotva poloviční. To má však i svojí stinnou stránkou, kterou je provozní ztráta divize rozšiřující se z loňských 400 mil. USD na 800 mil. USD. To by pro Disney v běžných časech nepředstavovalo problém (s profitabilitou divize se stejně počítalo nejdřív roce 2021, spíše pak 2022), avšak v dnešní době to managementu určitě dělá starosti. Pro místní fanoušky ještě připomeneme, že do našich krajů se Disney+ dostane nejdřív až v příštím roce.
Klíčové nyní bude, jak rychle a plynule bude probíhat otvírání jednotlivých ekonomik. Zároveň se již příští týden v Číně uvidí, zda se fanoušci do parků pohrnou, nebo ze strachu před koronou raději ještě zůstanou doma u Disney+.
Akcie Disney po otevření trhů rostou o 1,3 %.
Zdroj: Patria.cz